ЗДО №6, ”Радість”, Ірпінь
Ірпінь, Київська область

"Теорія і методика освіти для сталого розвитку" для працівників закладів дошкільної освіти"

    Будь-яка гостра проблема, що стосується усіх без винятку життєвих інтересів людини пов"язана з екологічним станом довкілля. Яку б галузь ми не розглядали, але переконуємося, що всі вони мають антиекологічну спрямованість: сучасні  наука і техніка, індустрія, сільське господарство, туризм,... Глобальна екологічна криза набула системного характеру.       

      

    Нагальною потребою людства ХХI століття є формування такого способу життя, який склав би основу довготривалого ощадливого розвитку людства. Але це нажаль загальні поняття. Як же довести  думку до людей - допомогти нашим дітям зрозуміти, що є межа бездумної експлуатації ресурсів, і що якщо почати діяти зараз, у нас ще є надія. І діяти потрібно не лише заради нашого спільного  майбутнього, але і заради нашого фізичного здоров"я.

   У вирішенні цього, чи не найбільшого завдання, що будь-коли стояло перед людством, особливі надії покладаються на освіту. Це питання постійно обговорюється на рівні глав держав і урядів. Проте найбільш чітко про необхідність міжнародних угод і дій в царині освіти було заявлено на Всесвітньому саміті зі сталого розвитку (Йоганнесбург,1992 р.). У прийнятій на форумі заяві наголошувалось: "Освіта для сталого розвитку має заохочувати формування у людей почуття особистої і колективної відповідальності, а отже і зміни у поведінці, якщо вони необхідні".

    Освіта для сталого розвитку для дітей дошкільного віку вперше стартує в Україні . Особливості її організації в дошкільному закладі зумовлені специфікою розвитку психічних процесів у дітей цього віку, їх світоглядом.  Слід зауважити, що від початку цей напрям в освіті розвивається як такий, основним завданням якого є формування в дітей моделей поведінки, звичок, стилю життя, що відповідають потребам сталого розвитку людства. Це освіта не про сталий розвиток, а для сталого розвитку. Тож діти мають не тільки знати, наприклад, про необхідність економити папір для збереження дерев і можливість його вторинної переробки, а й економно використовувати папір та разом з дорослими відносити паперові відходи до пунктів прийому макулатури. Такі цікаві заняття проводяться з дітьми в дошкільному закладі,  де вони мають змогу розсортувати сміття ( скло, папір, пластик), дати друге життя речам.  

    Такі заняття стали актуальними в дошкільній освіті і постало питання проведення навчання педагогів по вдосконаленню подачі знань і умінь найменшим,тому  6 лютого 2015 року на базі ДНЗ №6 "Радість" відбувся семінар за темою "Теорія і методика освіти для сталого розвитку" для працівників закладів дошкільної освіти". Проводила семінар координатор проекту в Київській області Ірина Петрівна Бондарук.    

     Протягом дня педагоги  Приірпіння мали змогу розглянути дану тему, як теоретично так і практично. В доступній цікавій ігровій формі подавалася лекція з даної теми, розглядалися життєві ситуації, проводилися психологічні тренінги з педагогами. Кожен педагог мав змогу висловити свою точку зору з даного питання , розповісти приклади з досвіду кожного дошкільного закладу. Всі залишилися з теплими спогадами про семінар і мають надію про продовження таких навчань серед педагогів - дошкільників. 

Електронна реєстрація в садочок

Електронна реєстрація в ДНЗ №12 "Радість"

Яндекс.Метрика

Логін: *

Пароль: *